Bizimmekan imtihanlarına öğrencileri hazırlayan öğretmenlerle ilgili Araştırma Notları makalelerini özetleyen blog serimizin bir parçası olarak, burada Anahtar ve Ön Dinleme ile ilgili son revizyonlara bakıyoruz.

A2 Tuşu ve B1 Ön Dinleme sınavında meydana getirilen revizyonların dirimsel bir yönü, yapıları Cambridge English Kognitif Dinleme Anlama Modeli ve CEFR’ye referansla gözden geçiriyordu. Lanes, Séguis ve Elliott, bu çerçevelerin talebe, öğretmen ve paydaş amaçları için geliştirilmiş dinleme imtihanlarının oluşturulmasına iyi mi destek bulunduğunu açıklar.

Bu çerçevelerin kullanımı, A2 ve B1’deki öğrencilerin mahalli işleme anlamı düzeylerine odaklanmaları icap ettiğini, hem de genel anlamı anlama becerilerini gerektirdiğini göstermiştir. Bundan dolayı yeni sınavlar, gist dinlemeye daha çok ehemmiyet verdi.

A2 Key’in ana revizyonu, Bölüm 4’ün boşluk doldurma görevinden gist dinlemeyi içerecek şekilde genişletilen çoktan seçmeli bir formata sohbet değiştirilmesiydi. Bölüm 3 ek olarak duygu ve düşünceleri belirleme becerisi de dahil olmak suretiyle daha geniş bir dinleme becerileri yelpazesini içerecek şekilde genişletildi.

Ayrıca, B1 Preliminary artık metin seçeneklerine haiz, öğrencilerin bu düzeyde tam olarak geliştirilemeyen fazladan emek harcama chat belleği talepleri yükü olmadan anlayışlarını göstermelerini elde eden üç seçenekli çoktan seçmeli bir vazife içeriyor.

Kontrol geliştirme ve onaylamada iyi uygulama, yapılacak sınavların tertipli olarak gözden geçirilmesini ve değerlendirilmesini gerektirir
testin altında yatan yapıların ilgili kalmasını sağlamak için devamlı olarak yürütülür ve
amaca uygun ve iyileştirmelerin lüzumlu olduğu alanları belirlemek. Bu yaklaşım doğrultusunda, 2014 senesinde düşük yeterlilik imtihanlarından ikisine odaklanan bir gözden geçirme programına başladı: A2 Key ve B1 Preliminary (bunlar sonrasında Cambridge English: Key ve
sırasıyla) ve bunların okullar için varyantlarıdır. Bu yazının odak noktası iki sınavın dinleme bileşenidir.
ve A2 Key (bundan bu şekilde, Anahtar) ve B1 Preliminary (bundan sonrasında, Preliminary)
Okullar için dinleme kağıtları ve çeşitleri, okullar için A2 Anahtarı (bundan bu şekilde Okullar için Anahtar) ve B1 Ön Hazırlığı Okullar için (bundan bu şekilde Okullar için Ön hazırlık).
Dinleme testi yapılarını araştırma
Kontrol revizyonlarının ilk aşamasında meydana gelen ana görevlerden biri, dayanak oluşturan yapıların gözden geçirilmesiydi.
Testin değişik bölümleri. Sınavların son olarak 2004 senesinde revize edilmesinden bu yana gerçekleşen iki gelişme, araştırma sürecinde, şu demek oluyor ki yukarı doğru sertifikasyonun ve bir hamlenin tanıtılması değişik seviyelerde sohbetİngilizce Yeterlilikleri içinde daha çok standardizasyona doğru öğrenciler ve öğretmenler için daha çok süreklilik sağlamak.
Anahtar ve Ön Dinleme bileşenlerinin analizinin neticeleri referans ile yorumlanmalıdır.
Dinlediğini Idrak etmek için yapıyordu.
Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesi (CEFR, Avrupa Konseyi 2001)
A2 ve B1 seviyelerinde dinlediğini anlama için tanımlayıcılar; ikisi de aşağıda özetlemek gerekirse özetlenmiştir.
Dinleme Anlama için Cambridge English Kognitif Modeli (Biçim 1) dinleme sürecini şu şekilde algılar: beş değişik işleme seviyesinden oluşur:
l giriş kod çözme, dinleyici akustik ipuçlarını hece gruplarına dönüştürdüğünde
l sözcüksel arama, dinleyici bizimmekan tanımladığında, en iyi kelime seviyesi eşleşmeleri, algısal bir kombinasyona dayanarak data ve sözcük sınırı ipuçları l söz dizimsel materyal, içinde bulunmuş olduğu ortak metinle ilişkili olduğunda sözdizimsel ayrıştırma, İnşaat anlamında, genel data ve çıkarım kullanıldığında, İleti Söylem yapıyorum, dinleyici aslına bakarsanız bilinenlere yeni bilgiler bağladığında ve karar verdiğinde ne kadar ilgili.
İlk üç işlem, şu demek oluyor ki girdi kod çözme, sözcüksel arama ve sözdizimsel ayrıştırma, toplu olarak açıklanır “daha düşük düzey süreçler” i bir ileti dile kodlanırken gerçekleşir. Kalan ikisi,
şu demek oluyor ki inşaat ve söylem inşası anlamındadır, bundan dolayı bunlar daha üst düzey süreçler olarak sınıflandırılabilir. bina anlamı ile ilişkilidir.

Anahtar ve Ön sınavlar tarafınca kontrol edilen dinleme kabiliyeti, CEFR, şu demek oluyor ki daha düşük ve Anahtar için daha yüksek A2 ve Ön için daha düşük ve daha yüksek B1. Daha düşük A2 seviyesinde, dinleyicinin, İmmediate en acil önceliğe haiz alanlarla ilgili ifadeleri ve ifadeleri idrak etmek (ör. Oldukca temel kişisel ve aile) data, alışveriş, mahalli coğrafya, istihdam), sağlanan konuşma açıkça ve yavaşça dile getirilir ”(Konsey
Avrupa 2001: 32). A2’nin daha yüksek seviyesinde, dinleyicinin aşağıdakileri karşılayabilecek kadar iyi anlaması beklenir:
Somut bir tür konuşmada gereksinimler açıkça ve yavaşça dile getirilir ”(Avrupa Konseyi 2001: 32).
B1 düzey tanımlayıcıları söz mevzusu olduğunda, bir dinleyicinin anlayabileceği alt düzey B1 tanımlayıcı durumu işte, okulda, boş zamanlarda vb. tertipli olarak karşılaşılan tanıdık mevzularda açık standart konuşmanın ana noktaları, kısa öyküler dahil ”(Avrupa Konseyi 2001: 66). Daha yüksek B1 seviyesinde, dinleyici ‘anlayabilir genel gündelik yada işle ilgili mevzular hakkında açık ve gerçek bilgiler konuşmalar genel olarak bilindik bir aksanla açıkça ifade edilirse, mesajlar ve hususi ayrıntılar
Avrupa 2001: 66).

Cambridge English görüşü A2 ve B1 seviyesindeki imtihan katılımcılarının,
daha çok mahalli işlem seviyesi (girdi kod çözme, sözcüksel arama ve sözdizimsel ayrıştırma) ve oldukça azca yedek inşaat ve söylem inşaatı anlamında daha geniş alanlara verme kapasitesi (Geranpayeh) ve Taylor (Eds) 2013). Bu hem de Anahtarın önceki dinleme görevlerinin tasarımına da yansımıştı ve Ön testler ve altta yatan vazife yapıları incelendiğinde ortaya çıkarılmıştır. Analizi Anahtar ve Ön dinleme bileşeni de yapı kapsamı olduğu sürece mühim bir mevzuyu ortaya çıkardı.
ilgili, şu demek oluyor ki kontrol öğesinin eksikliği gist için dinleme talebi.
Cambridge İngilizce Yeterliliklerinin dinleme bileşeninin bilişsel geçerliliğinin analizi esnasında,
Anahtar ve Ön Dinleme alt testlerinde değişik seviyelerde bilişsel işlemenin ne seviyede hedeflendiği araştırılmıştır (Geranpayeh ve Taylor (Eds) 2013). Analizi takiben,
düşük yeterlilik testleri söz mevzusu olduğunda, algısal düzeyde işlemeye kuvvetli bir odaklanma söz mevzusudur. Sadece, hem kontrol koşullarında hem de gerçek dünyada daha düşük seviyeli dinleyicilerin performansının, büyük seviyede, çıkarsamalarını elde eden telafi edici stratejileri başarı göstermiş bir halde kullanma kabiliyetleri ile koşullandırılmıştır. Giriş tamamen ustalaşmamış olsa bile genel anlamı. Bundan dolayı, sınava girenlerin ana noktayı bildirme kabiliyetlerini göstermelerine izin verecek bir takım madde iletinin tüm içeriğini kavramadan hoparlör. Başka bir deyişle, Key’de noksan olan ve Ön Dinleme alt testleri, talebin aslı dinlemesini gerektiren maddelerdi


0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir