Tavsiye pazarlaması size eskisi kadar iş getirmez ve mahalli TV’de reklam yayınlayacak zamanınız yada kaynağınız yoktur. Böylece, dijital pazarlama mevzusunda ciddi olmanın zamanının geldiğine siz karar verin . Şu anda nerede durduğunuzu daha iyi idrak etmek için mağazanızın adını süratli bir halde Google’da arayabilirsiniz.

Maalesef bu, bizimmekan en büyük üç rakibinizin bir listesidir. Yalnız adları sayfada belirgin özellikli, sadece hem de onların umutları-yani son aşama kolay yaptık senin umutları-için onlarla temasa.

Uygun değil.

İyi haber şu ki, sizinki düzeltmek için rahat bir problem. Çevrimiçi saygınlık yönetimi ile Google, Feysbuk ve Yelp şeklinde platformları büyük gelir üreticilerine dönüştürebilirsiniz. Daha derine dalalım.

Çevrimiçi saygınlık yönetimi nedir?

Basitçe ORM olarak malum çevrimiçi saygınlık yönetimi, potansiyel müşterilerin gözünde işletmenizin algısını iyileştirme uygulamasıdır. Bunu daha da kötüleştirmek için çevrimiçi saygınlık yönetimi iki şey ihtiva eder:

  1. Potansiyel müşterilerin işletmeniz hakkında daha çok informasyon edinmek için kullanabilecekleri çevrimiçi kaynakları tanımlama.
  2. Bu kaynakların işletmenizi pozitif yönde etkilediğinden güvenli olmak için adımlar atmak.

(Potansiyel bir alan kişi işletmeniz için Google’da arama yapar ve rakipleriniz hakkında informasyon haricinde hiçbir şey bulamazsa, sizi pozitif bir halde algılamaları ihtimaller içinde değildir.)

Tahmin edebileceğiniz şeklinde, çevrimiçi saygınlık yönetiminin amacı alan kişi tabanınızı büyütmek ve gelirinizi artırmaktır. Tahmin edemeyeceğiniz şeklinde pahalı olması gerekmez. Eğer anlayışlıysanız ve tavsiyeme dikkat ederseniz, çevrimiçi itibarınızı bankayı bozmadan yönetebileceksiniz.

Bugünkü kılavuzda tartışacağım uygulamalar ve platformlar:

  • Arama motoru optimizasyonu (SEO)
  • Google My Business
  • Feysbuk ( Messenger dahil )
  • Havlama

Ufak işletmeler için çevrimiçi saygınlık yönetimi

Bol miktarda açıklığa kavuşturmaya çalıştığım için, bu bilhassa minik işletmeler için çevrimiçi saygınlık yönetimi için bir rehberdir . Bu, büyük markalar ve firmalar için bir rehber olsaydı, toplumsal medya seyretme ve kara çalma araştırmaları şeklinde şeylere girerdim. Şimdilik, en azından, esaslara bağlı kalacağız.

Arama motoru optimizasyonu (SEO)

Birisi Google’da işletmenizi aradığında en iyi sonuçlara haiz olmak istersiniz. “Kendi” kelimesini kullandığımda bunu tam anlamıyla ifade ediyorum. Haiz olduğunuz medyaya, üstünde haiz olduğunuz tüm çevrimiçi mülkleri kapsayan bir şemsiye terimden bahsediyorum . Ufak bir işletme söz mevzusu olduğunda, tipik olarak iki mühim şeyden bahsediyoruz:

  • Kişisel internet sayfası
  • Toplumsal medya profilleriniz

Çevrimiçi itibarınızın ve dijital pazarlama stratejinizin temeli olduğundan web sitenizle başlamış olalım. Arama sonuçlarının üst web sitenize Başlarken SEO olarak da malum arama motoru optimizasyonu çekici anlamına gelir. Adından da anlaşılacağı şeklinde, SEO tüm arama motoru sonuçlarında mümkün olduğunca görünür hale getirmek için web sitenizi optimize etmektir.

İlk ilkin: Web sitenizin dizine eklendiğinden güvenli olun; doğrusu, Google’ın web sitenizi dijital kütüphanesinde gizlediğinden güvenli olun. Denetlemek için Google Search Console’a gidin ve işletmenizle ilişkili Google hesabıyla giriş yapın. ( İşletmenizle ilişkilendirilmiş bir Google hesabınız yoksa, bir tane oluşturmanız gerekir.) “Bir mülk ekle” yi tıklayın, açılır menüden “Internet sayfası” ni seçin ve web sitenizin URL’sini girin anasayfa. Alan adı sağlayıcınız olan —Squarespace, GoDaddy, vb. – yada kullanıyorsanız Google Analytics vesilesiyle yapabileceğiniz web sitesinin sahipliğinizi doğrulamanız gerekir .

Web sitesinin sahibi olduğunuzu doğruladıktan ve Search Console hesabınız sallanmaya hazır olduğunda , soldaki menüden “URL Denetimi ” ni seçin. Arkasından, web sitenizin ana sayfasının URL’sini arama çubuğuna girin. Ana sayfanız dizine eklenmişse, ekranınızda “URL Google’dadır” ifadesini görürsünüz:

Arama Konsolu ana sayfanız bulunduğunu bulursa değil endeksli yukarıdaki ekran sağ alt köşesinde de görüldüğü şeklinde, siz “İstek Endekslemeyi” tıklamanız gerekir. İsteğinizi gönderdikten sonrasında, ana sayfanızın bigün içinde dizine eklenmesini bekleyebilirsiniz.

Web siteniz küçükse (ör. Benzersiz web sayfası sayısı düşükse), bu rahat dizin oluşturma işlemini her sayfa için tekrarlayabilirsiniz. Ek olarak , yalnızca web sitenizin sayfalarının bir yol haritası olan bir site haritası göndermek için Search Console’u kullanmanızı tavsiye ederiz . Teknik olarak lüzumlu olmasa da , bir site haritası Google’ın web sayfalarınızı bulmasını ve dizine eklemesini kolaylaştırır. Bazı internet sayfası oluşturucuları (ör. kebapçı) sizin için bir site haritası sağlar, sadece bu daima bu şekilde değildir. Şunları yapabilirsiniz elle bir site haritası oluşturmak yada bir (güvenilir) kullanabilir üçüncü taraf aracı.

Ufak işletme saygınlık yönetimi hakkında konuşurken, web sitenizin dizine eklenmesi en mühim görevinizdir. Ihmal etmeyin: Amaç, potansiyel müşteriler işletmenizi aradığında en iyi sonuçlara haiz olmaktır. SEO’nun temelleri hakkında daha derinlemesine bir anlayış elde etmek istiyorsanız, bu başlangıç ​​kılavuzunu tavsiye ederim .

Google My Business’a geçmeden ilkin toplumsal medya profilleriniz hakkında kısa bir not aldım. İdeal olarak, birisi işletmenizin adını aradığında arama sonuçlarının üst kısmına yakın görünmelerini istersiniz. Ne yazık ki, bunun üstündeki denetim düzeyiniz web sitenizdeki kadar yüksek değildir; Feysbuk sayfanız haiz olduğunuz medyanın bir parçası olarak görülse de resmen Feysbuk’un malıdır. Ne yapabilirsiniz yapmak web sitenizin ana alt kısmında bulunan toplumsal medya profillerinde her birine bağlantıdır. Bu, Google’a bu sayfaları onayladığınızı işaret eder ve onayınız uygun olduğunda daha iyi sıralanmasına destek verir.

Google My Business

Giriş bölümünde paylaştığım ekran görüntüsünü hatırlıyor musunuz? Varsayımsal otomobil mağazanızın üç rakibi mi?

Bu üç minik işletme arasındaki ortak mevzu , Google arama sonuçlarında ve Google Haritalar’da potansiyel müşterilerle bağlantı kurmanıza olanak tanıyan parasız bir vasıta olan Google My Business kullanıyor olmalarıdır . Profilinizi-yine maliyetleri oluşturmak için hiçbir şey için-sadece kafa Google My Business web, “Artık Yönet” düğmesini tıklayın ve işletmenizin bilgilerini girerek başlayın. (Adınızın, adresinizin ve telefon numaranızın doğru olup olmadığını üç kez deneyin.)

Fazlaca sayıda minik işletme sahibi asgari oranda informasyon gönderiyor ve bu detayları orada bırakıyor. Bunu yapmak, işinizi derhal bir kuyruk noktasına gönderecek mi? Hayır, fakat olacak kaçırılan fırsatlara bir sürü neden olur. Google My Business’tan en iyi şekilde yararlanmak istiyorsanız – saygınlık yönetimi mevzusunda ciddiyseniz, yapmanız ihtiyaç duyulan bir iş var.

Google My Business profilinizi optimize ederken bunu ihmal etmeyin: Fazlaca fazla informasyon diye bir şey yoktur. Günün sonunda, potansiyel müşterilerinize işletmenizin mümkün olan en eksiksiz ve pozitif resmini sunmaya çalışıyorsunuz. Bu yüzden, şunları sağlamalısınız:

  • Emek harcama saatleriniz.
  • Sunduğunuz ürünler ve hizmetler.
  • İşletmenizin üst düzey açıklaması.
  • İşletme kategoriniz
  • Özellikler (kategoriye bağlı olarak)
  • Atmosferinizi, ekibinizi ve müşterilerinizi belgeleyen fotoğraflar ve videolar.
  • Buluşma rezervasyon arayüzünüzün bağlantısı (var ise).
  • Toplumsal medya profillerinize bağlantılar (var ise).

Şimdiye kadar, Google My Business profillerinin, işletmenizin algılanması üstünde oldukça kuvvetli bir etkiye haiz bir özellik içerdiğini fark etmişsinizdir: alan kişi yorumları . Bir alan kişi profilinize gittiğinde, araştırma yazma ve işletmenizi beş yıldızlı bir ölçekte puanlama seçeneğine haizdir.

evrimiçi saygınlık yönetiminin en mühim yönlerinden biri , müşterilerinizi Google yorumları yazmaya teşvik etmektir. Niçin? BrightLocal’a bakılırsa , tüketicilerin %85’i geleneksel önerilere güvenilmiş olduğu kadar çevrimiçi incelemelere de güveniyor. Pozitif yönde yorumlar göndermek için alan kişi tabanınızın yalnız minik bir bölümünü elde edebiliyorsanız – etik olarak, elbet, yorum satın almak korkulu bir fikirdir – GMB profiliniz büyük bir yaya trafiği üreticisi olacaktır.

Ayrıca: Aynı BrightLocal araştırmasına bakılırsa, çevrimiçi incelemeleri okuyan tüketicilerin% 97’si işletmelerin çevrimiçi incelemelere verdikleri yanıtları da okuyor. İyi, fena ya da arada bir yerde – saygınlık yönetiminin mühim bir parçası, her incelemeye düşünceli bir halde cevap vermektir. Hakkaten de, tüketicilerin ortalama üçte biri, müşterilerinizin yorumlarına cevap verip vermediğiniz mevzusunda sizi yargılayacaktır.

Şu ana kadarki kılavuzu özetlemek gerekirse: Google, çevrimiçi saygınlık yönetiminde temel bir rol oynamaktadır. Haiz olunan medyanız arama sonuçlarının en üstünde olduğu ve Google My Business profiliniz tam olarak optimize edildiğinde (fotoğraflar ve incelemelerle beraber) iyi durumda olmuş olursunuz.

Feysbuk (ve Feysbuk Messenger)

Google, potansiyel müşterilerinizin işletmeniz hakkında daha çok informasyon edinmek için kullandığı tek kaynak değildir. Square’in 1.800’den fazla tüketiciyle ilgili yapmış olduğu son araştırmaya bakılırsa, insanların% 52’si Feysbuk’ta yeni işletmeler keşfetti. Aylık olarak, başka bir deyişle, alan kişi tabanınızı büyütmek için inanılmaz bir fırsat var.

Bu fırsattan yararlanıp yararlanmamanız, işletmenizin Feysbuk sayfasına ne kadar çaba harcadığınıza bağlıdır. Şimdi ne olması gerektiği hakkında konuşalım.

Feysbuk’un sayfa oluşturma merkezine gidin ve temel adlarla ilgilenin: ad, kategori, adres, telefon numarası ve profil resmi (mesela, logonuz). Arkasından, kapak fotoğrafınızı göndermenin zamanı geldi.

Kapak fotoğrafınız muhtemelen yeni bir ziyaretçinin ilk fark edeceği şeydir, bu yüzden yapmak istediğiniz izlenimi dikkatlice düşünün. Mesela, bir kahve dükkanınız var ise, müşterilerinizin fotoğraflarını dizüstü bilgisayarlarında paylaşmak isteyebilirsiniz; bu , işinizi halledebileceğiniz bir yer olarak markalaştırır.

Temel bilgilerinizi ve iki fotoğrafınızı gönderdikten sonrasında, temelde parasız dizgin var; Feysbuk, sayfa ziyaretçilerinize başka bir şey söylemenizi gerektirmez. Sadece çevrimiçi itibarınızı optimize etmeyi taahhüt ediyorsanız, (Google My Business profilinizde olduğu şeklinde) olabildiğince fazla informasyon sağlamalısınız.

Ekranınızın sağ üst köşesinde “Sayfa Bilgilerini Düzenle” yazan bir düğme bulacaksınız. Buna tıklayın.

Şablonlar ve Sekmeler’i ziyaret edebileceğinizi ve sekmelerinizin sırasını istediğiniz vakit değiştirebileceğinizi ihmal etmeyin. Şimdilik, sağ üst köşedeki “Sayfa Bilgilerini Düzenle” düğmesini tıklayın. Bu, sizi otomatikman önümüzdeki birkaç dakika süresince çalışacağımız Sayfa Bilgisi sekmesine getirecektir .

İlk ilkin: İşletmenizin kısa bir açıklamasını yazmanız gerekir. 255 karakterle sınırlısınız – bir tweet için ayrılandan 25 daha azca – her kelimeyi saymanız gerekiyor. Ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında (işletmenizin hikayesinin aksine) konuşmanızı tavsiye ederim, zira bu, ilgili kullanıcıları çekmenize destek olacaktır. Feysbuk’ta “ağırlık emek vermesi” araması yapmış olursanız, en iyi sonuçlar kişisel antrenman hizmetleri sunan spor salonlarıdır. Ne sattığınız mühim değil, kullanıcılar işletmenizle ilgili şeyleri aradığında en iyi netice olmak istersiniz.

İşletmenizi muntazam bir halde kategorilere ayırmak, ilgili kullanıcıları çekmenize de destek verir. Değişik arama terimlerini kullanan değişik kişileri hesaba katmak için kendinizi birden oldukca şekilde kategorilere ayırdığınızdan güvenli olun.

Şimdi, web sitenize bir bağlantı ve ziyaretçilerin size ulaşabileceği bir e-posta adresi gönderin. Telefon numaranızı ve fizyolojik adresinizi aslına bakarsan verdiniz, bu yüzden bunlarla ilgileniliyor. Hizmet verdiğiniz mahalleleri / şehirleri / bölgeleri ve haftanın her günü için emek verme saatlerinizi belirtin. Son olarak, giriş meydana getiren müşterilerin kör olma riskini azaltmak için ürün yada hizmetlerinizin maliyetini (bir ila dört dolar işareti üstünden) belirtin.

Bu aşamada, müthiş bir şekildesiniz. “Sayfa Bilgilerini Düzenle” düğmesine tıklamak, boş zamanlarınızda gezinebileceğiniz her türlü zil ve ıslık sesine erişmenizi sağlar. Feysbuk Messenger ile savaşım etmeden ilkin dikkat edilmesi ihtiyaç duyulan birkaç nokta daha var:

  • Google My Business’ta olduğu şeklinde, bolca oranda fotoğraf ve video yüklediğinizden güvenli olun . Bu, potansiyel müşterilere işletmenizin neyle ilgili olduğu hakkında somut bir düşünce vermenin mükemmel bir yoludur.
  • Google My Business’ta olduğu şeklinde, alan kişi incelemelerini (etik olarak) teşvik ettiğinizden ve her birine, hatta negatif olanlara bile cevap vermek için elinizden geldiğinizden güvenli olun .

Çevrimiçi saygınlık yönetimi, işinizi pozitif bir halde ortaya çıkarmakla ilgilidir, değil mi? Sağ. Bu yüzden, bana şunu açıklayın: Sayfa ziyaretçilerinizin günün her saatinde anında cevap almasına izin vermek yerine işletmenizi pozitif bir halde yayınlamanın daha iyi bir yolu var mı?

Hayır, dizüstü bilgisayarınızın önünde uyumayı ve sürekli ikamet almanızı önermiyorum. Pozitif yönde düşündüren bir işletmenizin sayfasına (ve itibarınızı) destek olmasıdır.

Messenger sohbet botu tam olarak kulağa benziyor: Feysbuk kullanıcılarıyla sohbet etmek için AI kullanan rahat bir yazılım – doğrusu, öteki görevlerle meşgulken sizi alan kişi hizmetleri görevlerinizden kurtarabilecek rahat bir yazılım parçası ( yada uyku). Messenger botlarının insan etkileşimini tamamen silebildiğini öne sürmek istemiyorum ; bu {hiç de} bu şekilde değil. Sadece, sayfa ziyaretçilerinizin en acil sorularını yanıtlamak için yanınızda olmadığınızda son aşama kullanışlıdır. Ziyaretçilerinize günün her saatinde bilgiye süratli ve kolay bir halde erişerek güvenilir ve güvenilir olarak algılanma şansınızı büyük seviyede artırırsınız.

Bu sağlam bir saygınlık yönetimi değilse, ne işe yaradığını bilmiyorum.

Haiz olduğunuz medya devamlı olarak arama sonuçlarının üstündedir. Google My Business profilinizi ve Feysbuk sayfanızı her türlü ilgili bilgiyle beraber doldurdunuz. Messenger sohbet botunun gücü yardımıyla, siz uyurken kelimenin tam anlamıyla müşterilere destek oluyorsunuz.

Özetle çevrimiçi saygınlık yönetimi

Bu rehber yeterince uzun, bu yüzden netice düşüncelerimi kısa ve tatlı tutacağım. Kim bilir yalnız benim, fakat “saygınlık yönetimi” terimini ilk gördüğümde aklıma iki kelime geldi: pahalı ve karmaşık .

Açıklığa kavuşturmaya çalıştığım şeklinde, saygınlık yönetimi ile ilgili ilk izlenimim tamamen yanlış yönlendirildi. Kim bilir oldukca uluslu firmalar için daha pahalı ve daha karmaşık bir çaba, sadece sizinki şeklinde minik bir işletme için daha kolay olamazdı. Gelirinizde ne kadar artış sağlayabileceğini düşünerek bu mükemmel bir haber.

Birinci adım, potansiyel müşterilerin işletmeniz hakkında informasyon edinmek için kullandıkları çevrimiçi kaynakları tanımlamaktır. Bunu sizin için hallettim: Google, Google My Business, Feysbuk ve Yelp. Yapmanız ihtiyaç duyulan tek şey ikinci adımdır: bu çevrimiçi kaynakların işletmenizi pozitif bir halde ortaya koymasını sağlamak için adımlar atmak. Bunu senin için yapamam, fakat eğer işimi doğru yaptıysam, bu rehber onu oldukca daha kolay hale getirecek.

Bizim mekan İyi şanslar diler!


0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir