Internet sayfası analizini kapsayan birçok içerikle ilgili mesele, “internet sayfası analizi” teriminin birçok değişik şeye işaret edebilmesidir – ve buradaki yazı ve kılavuzların birçoğu hakikaten yalnız bir tür çözümleme ve bir yöntemle uğraşmaktadır . o.

Mesela, bizim mekan iyi mi derinlemesine bir sayfa hızı analizi yapacağınızı yada web sitenizin SEO denetimini iyi mi yapacağınızı gösterebilirler. Sadece hakikaten web sitenizin durumunu ölçmek için, arama motoru optimizasyonu (SEO), internet sayfası hızı, rekabetçi çözümleme, kullanıcı deneyimi ve daha fazlası dahil olmak suretiyle tam bir internet sayfası denetimi gerçekleştirmeyi bilmeniz gerekir.

Bu amaçla, her türlü sağlam internet sayfası analizini gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan adımları açıklayarak, evrensel dört adımlı internet sayfası çözümleme sürecimizde size yol göstereceğiz. Arkasından, en iyi üç internet sayfası analizi raporu türü için önerdiğimiz internet sayfası çözümleme yazılımını paylaşıyoruz.

Web Sitesi Analizi Iyi mi Yapılır

Internet sayfası analizine yönelik kılavuzların birçoğu, sürecin taktiksel veri toplama kısmına odaklanmaktadır – sadece bu hakikaten bir internet sayfası analizi yapmanın yalnız bir kısmıdır. Web sitenizin performansı hakkında verilere ve bilgilere erişmenize destek sağlar, sadece aşağıdakilerin iyi mi yapılacağını açıklamaz:

  • Çözümleme için hedefinizi belirleyin ve anlayın
  • Verileri anlayın
  • Web sitenizi iyi mi geliştireceğinizi varsayın
  • Değişimler yapın ve web sitenizi devamlı olarak optimize edin

Aşağıda, pazarlamacılara ve UX profesyonellerine kıymetli ve eyleme geçirilebilir bir internet sayfası analizi yapmalarında destek olmasını önerdiğimiz dört adımlı süreci detaylı bir şekilde inceliyoruz.

Web Sitesi Analizi Denetim Sıralaması

Özetlemek gerekirse, yaptığınız her internet sayfası analizi için 4 adımlı denetim listeniz:

  • Niyetinizi ve hedefinizi belirleyin
  • İdeal seyahatinizi planlayın
  • Gerçekte ne işe yaradığını ölçün
  • Beyin fırtınası sebepleri ve çözümleri

Arkasından, aradığınız neticeleri arayana kadar kontrol edin ve tekrarlayın.

1. Adım: Niyetinizi yada Hedefinizi Belirleyerek Başlayın

Sık sık tertipli olarak internet sayfası bizimmekan analizleri yapılmasını tavsiye etsek de, web sitenizi yalnız eğlenmek için çözümleme etmeniz gerektiği anlamına gelmez. Gerçek şu ki, her web analizinin bir amacı olmalıdır.

Bir ihtimal site genelinde normalden daha yüksek derhal çıkma oranları görüyorsunuz ve mesela bunun altına inmek istiyorsunuz. Ya da beklediğiniz şeklinde dönüşüm sağlamayan yeni bir açılış sayfası başlatmış olabilirsiniz ya da SEO web sitenizin trafiğini birkaç mühim web sayfasında görebilirsiniz.

Katalizör ne olursa olsun,  web sitenizin analizini niçin yürüttüğünüzü açık bir halde idrak etmek önemlidir – kısmen altında yatan niyet, analizinize yaklaştığınız lensi ve ihtiyacınız olan yazılımı belirleyecektir. bunu bitir.

2. Adım: İdeal Web Sitesi Yolculuğunuzun Haritasını Çıkarın

Web sitenizin hangi yönüne bakarsanız bakın, sonuçlarınızı karşılaştırmak için bir temel yada ideal senaryo oluşturun. Bu yüzden bir sonraki adım, kullananların izlemesini istediğiniz ideal internet sayfası yolculuğunu – ilk adımdan (mesela Google arama neticeleri) sonuncuya (bir açılış sayfasında bir demo talep formu doldurmak) örnek).

İdeal yolculuğunuzun sohbet odaları neye benzediğini öğrendikten ve analizinizin amacını öğrendikten sonrasında, bağlantıyı kesmeye neyin sebep olduğu hakkında hipotez meydana getirmeye başlayabilirsiniz. Bu hipotez, ne tür internet sayfası analizi yapacağınızı belirleyecektir.

Mesela, yukarıdaki basitleştirilmiş örnek yolculuğumuzu kullanarak, bir Google reklamı ve açılış sayfası içinde bir arıza meydana gelirse, sayfanın yeterince süratli yüklenmediğini varsayabilirsiniz. Bu durumda, bir sayfa hızı analizi yapmak istersiniz.

3. Adım: Gerçekte Neler Bulunduğunu Görmek İçin Kontrol Edin

İlk 2 adımda, web siteniz hakkında esasen bildiğiniz şeyleri (ideal dönüşüm yolculuğu ve mesele ölçümleri şeklinde) belirleme hakkında konuştuk. Şimdi web sitenizde gerçekte neler olup bittiğini daha detaylı araştırma zamanı.

Bu, bir çok internet sayfası analizi içinde ne olduğunun bahsetmiş olduğu bir adımdır. Ek olarak, yaptığınız internet sayfası analizinin türüne bağlı olarak sürecin fazlaca değişmiş olduğu bir adımdır – rekabetçi bir çözümleme, SEO analizi, UX analizi yada başka bir şey olsun.

Web sitenizin kullanıcı deneyimini çözümleme etmek istiyorsanız, gerçek kullananların sitenizde iyi mi davrandığını görmenize destek olan ısı haritaları , oturum kayıtları ve öteki araçları kullanabilirsiniz. Tıklama davranışı, kaydırma ve daha fazlası hakkında bilgiler, Google Analytics’te ve öteki web analizi ve çözümleme araçlarında görebileceğiniz sayısal verilere bağlam ve nitel geri bildirim ekler.

Adım 4: Gerçekliği İdealinizle Karşılaştırın ve Beyin Fırtınası Sebepleri ve Çözümleri

Bu aşamada, iki veri kümeniz vardır:

  1. İdeal durumunuz ve dönüşüm yolunuz
  2. Şu anda sitenizde hakikaten neler oluyor

Son adım, bu ikisi içinde (var olduğu varsayılarak) niçin tutarsızlıklar bulunduğunu ve gerçek durumu idealinize yakınlaştırmak için bu tarz şeyleri iyi mi düzeltebileceğinizi bulmaktır.

(Bir internet sayfası UX analizi gerçekleştiriyorsanız, web sitenizde  sorunların nerede bulunduğunu teşhis etmek için internet sayfası kullanılabilirlik testindeki kılavuzumuza başvurabilirsiniz .)

Potansiyel sebepleri ve çözümleri beyin fırtınası yaptıktan sonrasında, bu değişimleri uygulamanızın ve bu değişikliklerin SEO, UX, sayfa hızınızı vb. Iyi mi etkilediğini görmek için web sitenizi izlemeye devam etme zamanı. geliştirmeleri izleyin, ortaya çıkan yeni sorunları yakalayın ve web sitenizi daha da optimize edin.

İhtiyacınız Olan Web Sitesi Çözümleme Araçları

Dört adımlı sürecimiz evrenseldir; hangi chat merceğe bakarsanız bakın web sitenizin performansını daha iyi anlamanıza ve düzeltmenize olanak tanır. Sadece, yaptığınız çözümleme türüne bağlı olarak değişik internet sayfası çözümleme yazılımlarına ihtiyacınız olacaktır.

Aşağıda önerilerimizi paylaşıyoruz:

  • Internet sayfası UX çözümleme yazılımı
  • Sayfada ve teknik SEO analizi için SEO araçları
  • Rakip internet sayfası analizi

Özetle, bu Anlık Görüntülerin her biri, kullananların belirli bir web sayfasında nerede tıkladığını gösterir. Arkasından, Konfeti , Yer Paylaşımı ve Sıralama Raporları  , 22 değişik kullanıcı segmentinin iyi mi davrandığını daha derinlemesine incelemenizi ve böylece deşifre etmenizi kolaylaştırır:

  • İdeal alan kişi yolculuğunuzu takip edip etmedikleri
  • Bir sayfada, ideal müşterilerinizin en sık etkileşimde bulunmuş olduğu öğeler
  • Kaliteli  bir sayfaya internet sayfası trafiğinin

Bu informasyon yardımıyla, kullananların takıldıkları yada dönüşüm yolundan düştükleri sürtünme noktalarını daha etkili bir halde teşhis edebilir (ve düzeltebilirsiniz).

SEO raporları ve analizi için Ubersuggest’in SEO denetleyicisini yenemezsiniz . Alan adı ve anahtar kelime çözümleme yazılımı, girdiğiniz tüm alan yada anahtar kelimeleri otomatikman çözümleme eder. Vasıta, (yada rakiplerinizin) tüm SEO mimarisini görselleştirmek için süratli bir iş yapar.

Ubersuggest ile şunları yapabilirsiniz:

  • Alan adının tamamı için üst düzey bir genel bakış elde edin
  • En iyi SEO sayfalarını ve içeriğini tanımlayın (geri bağlantılar ve toplumsal medya paylaşımlarına gore)
  • Anahtar kelime önerilerini ve bağlantı oluşturma fırsatlarını görün

Arkasından, SEO sorunlarını süratli ve kolay bir halde düzeltebilir ve proaktif olarak yeni anahtar kelimeleri ve geri bağlantıları hedefleyebilirsiniz.

Rekabetçi Web Sitesi Analizi için: SimilarWeb

SimilarWeb, sitenizin iyi mi biriktiğini görmek için rakiplerinizin internet sayfalarını çözümleme etmeniz gerektiğinde en iyi seçimimizdir. SimilarWeb platformuyla, rakiplerinizin analizlerini ve dijital pazarlama stratejisini ortaya çıkarabilirsiniz, mesela:

  • Toplam ziyaret
  • Internet sayfası trafik paylaşımı
  • Anahtar katılım metrikleri

Rakiplerinizin performansına bağlı olarak kendi web siteniz için akıllı, bilgili ölçütler de belirleyebilirsiniz.

Etkili Web Sitesi Analizi

Web sitenizin performansını artırmanıza destek olan bir çözümleme yapmak tek adımlı bir işlem değildir. Bir tek internet sayfası verilerinden sohbet daha fazlasına ihtiyacınız vardır; bu verileri iyi mi anlayacağınız için bir çerçeveye ve bu verilere dayanarak değişim yapma sürecine ihtiyacınız vardır.

Yukarıdaki araçlar ve özetlediğimiz evrensel 4 adımlı işlemle, internet sayfası analizini doğru şekilde halletmeye hazırsınız; böylece web sitenizin mevcut durumunu hakikaten anlayabilir ve bir yol çizebilirsiniz.


0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir