Google Analytics asla şüphesiz tüm zamanların en popüler dijital çözümleme aracıdır. Tam durak. 

Her insanın tam sayı vermesi olanaksız olsa da, birçok değişik kaynağa bakılırsa internetteki web sitelerinin% 50’sinden fazlası tarafınca kullanılmaktadır. Kalan yarının ortalama% 30’u asla analitik kullanmadığından, Google Analytics’i baskın pazar lideri yapar.

Bizimmekan Kullanıcısına oldukça kuvvetli özellikler sunan ve hem de parasız olan başka bir dijital çözümleme ürünü yoktur. Google Pazarlama Platformu, Etiket Yöneticisi yada Data Studio’daki kuzenleriyle senkronize edildiğinde daha da kuvvetli hale gelir. AdWords’ten (Google Ads) bahsetmiyorum bile… 

Bundan dolayı, bugün birçok şirket için Google Analytics’in veri odaklı bir pazarlama ortamının temellerini oluşturma mevzusunda beyinsiz olması kimseyi şaşırtmamalıdır. 

Her motor benzer biçimde, Google Analytics de iyi bakılmalıdır. Servis edilebilir ve optimize edilmelidir. Veri yakıtıyla çalışan bir içgörü motoru benzer biçimde. Dolayısıyla, motorunuzun maksimum enerji ve minimum duman ürettiğinden güvenli olmak istiyorsanız, bu analitik ayarı oldukça sık yapılması ihtiyaç duyulan bir şeydir. Bilhassa Google Analytics tarafınca işlenen veri miktarı süre içinde artarsa.

Ihmal etmeyin, analitik yalnız bir araçtır. Verilerinizden edinebileceğiniz tüm detayları kullanmanıza, karar vermenize, anlamanıza, ölçmenize ve hepsinden önemlisi şirketinizin yada ekibinizin bireysel kurulumudur. Siz sürücüsünüz ve analitik makinelerin direksiyonunun arkasına güvenmesi ihtiyaç duyulan sizsiniz.

Bu makaleyi okuyorsanız, muhtemelen mevcut Google Analytics kurulumunuzun daha iyi olabileceğinden yada (mümkünse) yapmanız icap ettiğini düşündüğünüz kadar sık ​​kullanmadığından şüpheleniyorsunuzdur. Ve muhtemelen haklısın! Fakat biliyor musun? Yalnız sen değilsin!

Üstünde çalıştığımız hesapların% 90’ı optimize edilebilir. Özetlemek gerekirse söylemek gerekirse. 

Ve bunda yanlış bir şey yok! Yukarıda bahsettiğim benzer biçimde, hizmet görmez ve ayarlanmazsa, kıymetli bilgiler üretmeyi durdurabilir yada en fena senaryo kullanılmayı durdurabilir. Ve oldukça sık oluyor.

Bu, başınıza gelen bir şeyse, bu yazı size destek olmak için burada! Kırılmış olanları düzeltmek için ilk adımı attınız, bundan dolayı analitiği en verimli, ekolojik, içgörü üreten motor benzer biçimde çalışanların% 10’unun bir parçası olmak üzeresiniz.

Google Analytics’in bu kadar mükemmel bir ürün olup olmadığını, niçin ayarlanması icap ettiğini sormak isteyebilirsiniz. Bu zor bir şey. Bahsettiğim benzer biçimde, istatiksel bir enstrüman yada motor gibidir ve varsayılan durumda çalışır ve çalışır, sadece değişik kullanımlar değişik özelleştirmeler yada ayarlamalar gerektirir. 

Ayarlanmamış bir piyano çalabilirsiniz, elbet, sadece amacınız ustalaşmış bir müzisyen olmaksa, onu ihtiyaçlarınıza bakılırsa ayarlayıp özelleştirecek birine ihtiyacınız var. Verilerinizin ne kadar doğru olması gerekiyorsa, o denli kesinliğe ihtiyacınız vardır.

Her işletmenin kendine özgü özellikleri vardır ve bundan dolayı Google Analytics kurulumu bunu yansıtmalıdır. Dolayısıyla, bir e-ticaret mağazası için neyin işe yarayabileceği bir sohbet tarafınca lüzumlu olmayacaktır.

Aşağıdaki denetim sıralaması, işletme türünüzden bağımsız olarak Google Analytics performansını çoğaltmak için ilk 5 adımı atmanıza yada ilk etapta doğru şekilde ayarladığınızdan güvenli olmanıza destek olacaktır.

O süre hadi gidelim!

Görünüm ayarlayın 

Google Analytics geriye dönük değildir. Vurulduğunda üç ay ilkin toplanan verileri düzeltebilecek büyülü bir geri alma düğmesi yoktur. Google Analytics’te yaptığınız her değişikliğin iyi mi ve hangi verilerin toplandığı üstünde geri dönüşü olmayan bir tesiri olabilir. İnsanların istatik kurulumunda herhangi bir şeyi değiştirmekten niçin korktuklarının ana sebebi budur. Acı fakat gerçek. Bunun olmasını istemeyiz, değil mi?

Her neyse ki, bu soruna yalnız Google Analytics’i rahat bir halde kullanma mevzusunda itimat vermekle kalmayıp, hem de veri yitirme yada etkileme korkusu olmadan kontrol etme, tecrübe etme ve hatta geri alma kabiliyeti kazandıracak oldukça kolay ve uygulaması kolay bir çözüm var. Bu çözüm, kullandığınız her Mülk için uygun Görünüm yapısını oluşturur.

Bu şekilde çalışır: yalnızca bir Görünüm kullanırsanız ve mesela  belirli bir IP’den gelen trafiği filtrelemek için (bu Görünümde) ayarlarsanız, bu veriler toplanmaz. Asla. Verilerin bir kısmını filtrelemek için bu komutu geri almanın bir yolu yoktur. Gitti, bunu görmedi ve hiçbir kayıt tutmadı.

Ayrıca, bir Özellik, çözümleme edilen bir nesnenin türü yada sınıfı gibidir (mesela, web siteniz) ve Görünümler, bu nesneyle ilgili veri kümelerinin değişik koleksiyonlarıdır. Genel olarak, çözümleme edilen her ürün için devamlı 1 Özellik kullanmalısınız, şundan dolayı aynı türdeki nesnelerin Özelliklerini çoğaltmak, toplanan verileri yalnızca gereksiz yere çoğaltır ve netice olarak yavaşlatır ve / yada kullanıcıları daha karışık hale getirir. Görünümlerden değişik olarak, her Mülk için 3 görünüm oluşturabilir ve oluşturmanız gerekir.

Bu adım, yalnızca bir Görünümü olan bu Google Analytics kullanıcıları için önerilir. Büyük olasılıkla adı ‘Tüm internet sayfası verileri’ne benzer bir şeydir.

En iyi (ve ek olarak Google tarafınca tavsiye edilen) set şu 3 Görüntüleme’dir: Ham, Ana, Kontrol.

Pişmemiş

Bu, hiçbir ayarın uygulanmadığı, filtre, parametre hariç tutma, hiçbir şey bulunmayan bir görünümdür. Her şey (çöp kutusu verileri dahil). İzleme kodu uygulamasının başından itibaren tüm verileri toplamak için kullanılan bir arşivdir. Geçmişteki tüm verileri alabileceğimiz ve referans alabileceğimiz güvenlik ağımız olacak.

Ham, bir kez set sonsuza dek bu şekilde olmalıdır. Fazlaca iyi bir niçin olmadan, kurulumuna hiçbir şey değiştirmemelisiniz. Ham pişmeden. Referans noktası. Üstüne bir Dokunmayın etiketi yapıştırabilirsiniz . Itimat bana, birçok veri analistinin yaşamını kurtardı. İçgörü demek isterim.

Usta

Bu, en güncel filtreleri ve ayarları içeren ana raporlama görünümüdür – trafiği çözümleme etmek ve öngörüler elde etmek için en iyisidir. Ekibin son olarak verilerini denetlemek ve karar vermek isteyen herhangi bir üye, bu go-view. Üstadı olabildiğince oldukça kullanmalısın. Sadece, kurulumuna herhangi bir şey değiştirirken dikkatli olmalısınız. Anımsamak? Bizimmekan geri alma düğmesi yok. Bu görünüme yapışacak etiket: Kırılgan.

Ölçek

Bu, Google Analytics korumalı alanınız. Bu görünüm, yeni kurulum özelliklerini (filtreler benzer biçimde) kontrol etmek için kullanılmalıdır. Yeni bir filtreye ihtiyacınız var ise (mesela, yeni çalışanınızın ev IP adresinden gelen trafiği hariç tutmak), ilkin filtreyi yalnızca kontrol görünümüne uygulayabilirsiniz. Filtre doğru olarak değerlendirildikten sonrasında, verilerini riske atmadan ana (Ana) görünümde uygulanabilir. İşareti: Bahçesi.

Tamam, yeni görünümler nerede oluşturulur? Fazlaca kolay, tek yapmanız ihtiyaç duyulan bu adımları izlemek.

Iyi mi:

  1. Yönetici paneline gidin
  2. 3. sütunda Ayarları Görüntüle’yi seçin (belirtildiği benzer biçimde, vakaların% 99’unda Google Analytics’in her yeni Mülk için varsayılan olarak oluşturduğu ad olarak Tüm internet sayfası verileri görünümü olarak adlandırılacaktır )
  3. Adını ‘Raw’ olarak değiştirin
  4. Click Kaydet düğmesini
  5. Bu görünümü kopyala
  6. Yeni görünümü ‘Kontrol’ olarak adlandırın 
  7. Görünümü kopyala’yı tıklayarak onaylayın
  8. Şimdi bu yazının sonraki adımlarını takip edin ve hazır olduğunuzda buraya dönün
  9. Hazır? 2, 3, 4 ve 5. puanlar denetim edildi mi? Güzel, devam edelim: Kontrol görünümü ayarlarına gidin ve kopyalayın
  10. Bu görünümü ‘Master ‘ olarak adlandır

 


0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir