Bizimmekan sizin için 2 büyük reklam platformunun analizi yapmış oldu işte sizler için ipuçları: Tıklama başına ödeme (PPC) pazarlamanızı yönetmek, bilhassa pazarlama yapılacaklar listenizdeki görevlerden yalnızca biri olduğunda göz ürkütücü olabilir. Google ve Facebook aslına bakarsan rekabet gücü yüksek reklam platformlarıdır ve hesaplarınızı rutin olarak optimize etmiyorsanız, rekabetin arkasında kalmak kolaydır.

Üzülmeyin, yardım etmek için buradayız. Bizim mekan’ın yaklaşan web seminerinde, kendi Yönetilen Hizmetler Müdürümüz Hakan bey ve ben, Facebook ve Google Ads’de rekabet etmenize destek olacak sekiz ipucu göstereceğiz. Bugün size şu ipuçlarına göz atmak istiyoruz: Google Ads’de rekabet etmek için iki ipucu ve Facebook Ads’de rekabet etmek için iki ipucu.

Google Ads’de iyi mi rekabet edilir?

Google Ads’in anahtar kelime ve veri odaklı dünyasında başarı çoğu zaman uzak ve geçici görünebilir ve nereden başlayacağınızı bilmek, mevcut tüm ayarlar, özellikler ve seçeneklerle göz ürkütücü olabilir. Aşağıda, Google’a girmeniz için size iki yararlı işlem yapacağız, sadece web seminerimize kaydolmanız için ihtiyaç duyulan tüm ayrıntıları ve ipuçlarını almak için!

1.  Negatif anahtar kelimeleri devamlı olarak ilave edin

Bunu daha ilkin yüzlerce kez duymuşsunuzdur ve yine duymak üzeresiniz: Devamlı yeni negatif anahtar kelimeler eklemelisiniz! Bu görünüşte kolay ve anlaşılır ipucu, tekrarlanması icap ettiğini düşündüğümüz ve bir çok reklamverenin rutin olarak optimize edemediği bir alandır. Her yıl Google arama hacmi ortalama% 10 oranında büyür ve aramaların% 16-20’si Google için yenidir. Bu istatistikler biz pazarlamacılar için hem mühim hem de korkutucudur: yalnız arama hacmi organik olarak aydan yıla ve yıldan yıla büyümekle kalmaz, hem de bu aramaların% 20’sinden fazlası daha ilkin asla biz yada Google tarafınca görülmemiştir.

Peki bu reklamveren sizin için ne ifade ediyor? Rutin negatif anahtar kelime eklemelerinizi yapmaktan yakınma ederseniz, fena bir vakit geçireceksiniz.

Ihmal etmeyin, Google, kullanıcılar ve gelişen arama davranışları tarafınca yönlendirilen devamlı değişen bir ağdır. Arama terimlerinizi tutarlı bir halde gözden geçiremezseniz ve sizi de negatifler eklerseniz, kendinizi derhal yada benzer bir senaryoda anında çıkış yapmadan bulabilirsiniz. Negatif anahtar kelimeler eklemeyi kolaylaştırmaya ve genel olarak iyi PPC yönetim alışkanlıkları yapmaya destek olmak için, haftalık vazife listenize negatif anahtar kelime araştırması eklemenizi yada yinelenen bir takvim hatırlatıcısı ayarlamanızı tavsiye ederiz.

2. Eşleme türlerinizi anlayın

İlk Google Ads ipucumuzdan anahtar kelime temasına devam edersek, negatif anahtar kelimelerden gerçek anahtar kelimelerinize geçeceğiz! Bu yıl ettik Google Reklamları eşleme türleri trajik değişimler görmüş oldu bazı özetlenen bizim bir önceki blog yayınları; bununla beraber, bütçeniz ve stratejinizle en iyi şekilde çalışan anahtar kelime eşleme türlerinden yararlanmak hala fazlaca önemlidir. Değişik eşleme türlerinin kendileriyle ilişkili değişik kalite ve arama hacimleri düzeyleri vardır ve yanlış kullanılması, yıkım sonuçlara niçin olabilir.

Yukarıdaki örnek, eşleme çeşitleriyle ters ilişki kalitesinin ve arama hacminin gösterilmesine destek verir. Genel olarak konuşursak, tam eşleme en yüksek kalitede eşleme türü olur, sadece arkasında minimum genel arama hacmine haiz olurken, geniş eşleme ise en düşük kalitede sadece en yüksek arama hacmidir.

Eşleme türlerinin iyi mi performans gösterdiği ve işlevindeki farkları idrak etmek, birçok reklamverenin kampanya kurulumu esnasında atladığını gördüğümüz mühim bir adımdır. Reklamverenlerin hangi eşleme türlerinden yararlanacağını değerlendirirken aşağıdaki faktörleri de göz önünde bulundurmak gerekir: kampanya hedefi, günlük bütçe ve beklenen averaj tıklama başına maliyet. Ara sıra yine yine reklamverenlerin özlediklerini gördüğümüz en büyük tuzaklardan biri, eşleme türü stratejisi yada hakkaten bir eksikliğidir.

Facebook Reklamlarında iyi mi rekabet edilir?

Facebook Reklamlarını yönetmek kendi başına zor bir iştir ve başarı göstermiş olmak bir çok vakit reklamverenler için bir pipedream şeklinde görünebilir. Korkmayın, zira WordStream burada! Aşağıda, iyileştirmenize destek olmak için Facebook Ads hesabınızda yapmanız ihtiyaç duyulan iki yararlı işlem sunacağız, sadece web seminerimize katılmak için ihtiyacınız olan tüm ayrıntıları ve ipuçlarını almak için !

1. Reklamları ana platformunuza uyarlayın

Facebook’ta, reklam biçimlendirme ile ilgili en iyi uygulamalar, reklamlarınızın gösterildiği platforma bağlı olarak değişebilir. Mesela, reklamlarınız ilk olarak Instagram’da gösteriliyorsa, reklam kopyanızın kullanılabilir önizleme alanı üstünden yayınlanmadığından ve kampanya hedefiniz için anlamlı ve net bir görünür harekete geçirici mesajınız olduğundan güvenilir olmanız gerekir. Düşsel bir köpek oyuncak şirketi için bir Facebook reklamı örneği:

Tüm bu büyük başlık kopyasının reklamdan iyi mi kesildiğine dikkat edin? Tüm büyük metinler sebebiyle CTA düğmesi daha azca belirgindir. Metin kalabalık görünüyor ve aynı reklamda birden fazla CTA var. Temel olarak, bu iyi bir performans beklediğimiz bir reklam değil.

Reklamın ana odağının yaratıcı (sempatik köpekleri sevmeyen?) Ve kullanıcıya bir sonraki adımını atmaları ihtiyaç duyulan bir adım attığımız açık bir harekete geçirici bildiri olmasını istiyoruz. Bunu göz önünde bulundurarak, en iyi uygulamaları takip eden bir reklama bakalım.

Ufak değişimler reklama daha parlak ve ustalaşmış bir görünüm kazandırır. Reklamın üst kısmındaki metin artık kesilmez, doğrusu reklamı gören hepimiz “daha fazlasını görmek” i tıklamak zorunda kalmadan tamamen gösterilir. Ek olarak, “Şimdi Alışveriş Yap” düğmem artık dikkatimi daha azca dağıtan ana CTA’m.

2. Teklif stratejinizi kampanyanızın temel hedefiyle hizalayın

Facebook, reklamverenlerin seçebileceği fazlaca sayıda kampanya hedefine haizdir ve ara sıra bunaltıcı hissedebilir. Bu seçenekler, seçtiğiniz satın alma türüne bağlı olarak değişmiş olur. Öteki seçenek olan “Erişim ve Sıklık” seçeneğinden daha çok seçenek sunan “Açık Artırma” satın alma türü.

Doğru satın alma türünü ve kampanya hedefini seçmek, kampanyanızın başarısının anahtarıdır ve doğru seçimi yapmanıza destek olmak için buradayız! Bu teaser’daki her seçeneği ve seçimi kapsamazız – sadece ilgileniyorsanız, web seminerine kaydolun – şimdilik temel mevzuları ele alacağız. 

Yüksek düzeyde, kampanya hedefinizin kampanya hedefinize uygun olduğundan güvenilir olmak istersiniz. Mesela, Facebook üstünden ürün satan bir e-ticaret şirketiyseniz, “Açık Artırma” satın alma türünü ve “Katalog Satışları” kampanya hedefini seçin. Kampanyanızın hedefi hala e-ticaret satışları ise, kampanyanızın hedef ve kampanya hedefinin, “Hedef ve Sıklık” satın alma türünü “Marka Bilinirliği” kampanya hedefiyle seçmek şeklinde oranlarda olması. Ne yazık ki, bir kampanya oluşturulduktan sonrasında geri dönerek satın alma türünü yada kampanya hedefini düzenleyemezsiniz. Bu yüzden, bunu oluşturduğunuz yeni kampanyalarla ilgili bir işlem olarak düşünün. Ek olarak, şu anda etkin kampanyalarınızı denetlemek ve doğru şekilde yapılandırıldığından güvenilir olmak hala iyi bir fikirdir.

 


0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir