Arama motoru optimizasyonu (SEO), bir web sitesinin veya çevrimiçi mağazanın arama motorunun organik sonuçlarındaki sıralamasını görünür hale getirme sürecidir. Bizimmekan Google’dan ve diğer arama motorlarından daha fazla trafik almanıza yardımcı olmak için SEO’nun en önemli öğelerini açıklar.

SEO iki bölüme ayrılmıştır: Sayfa içi SEO ve sayfa dışı SEO. Sayfa İçi SEO, arama motorundaki (arama motoru sonuç sayfaları) sıralamanızı geliştirmek için web sitenizde uygulanabilecek tüm teknikleri ifade ederken, sayfa dışı SEO, web sitenizin görünürlüğünü artırmak için web sitenizin dışında yapılabilecek her şeyi ifade eder ağ. Web siteniz için mümkün olan en iyi SEO’yu tamamlamanızda size yardımcı olmak için, iyi bir SEO stratejisinin 6 temel unsurudur.

Sayfa İçi SEO
içerik
Bir web sitesinin içeriği, etkili bir arama motoru optimizasyonu stratejisinin en önemli unsurudur. Web sitenizin içeriğini birleştirirken, müşteri için hangi bilgilerin gerekli olduğunu düşünmelisiniz. Bir web sitesinin içeriğinin uzunluğu hem arama motorları hem de SEO’nuzun etkisi için önemlidir, bu nedenle en az 300 kelimeden oluşan metin eklemenizi öneririz, ancak bir sayfa için iyi bir ortalama en iyi 500 kelimedir. İçerik ne kadar uzun olursa o kadar iyi olduğunu unutmayın, ancak tekrarlılığı önlerken içeriğinizi müşterileriniz için ilginç ve alakalı tutmaya çalışın.

Anahtar kelimeler
Anahtar kelimeler, kullanıcıların bir web sitesi bulmak için Google gibi arama motorlarına yazdığı terimlerdir. Organik arama motoru sonuç sayfalarında bulunabilmesi için alakalı anahtar kelimelere sahip olmak şarttır. İyi bir anahtar kelime, Google’da birçok istek içeren bir terimdir ve iş alanınızla yakından bağlantılıdır. Arama motorları sonuçlarında bulunabilmek için, anahtar kelimelerinizi web sayfalarınızın başlığına ve web sitenizin içeriğine entegre etmelisiniz. Entegrasyonun doğal görünmesini ve içeriğinize uygun olmasını sağlarken, anahtar kelimeleri metninizin başına entegre etmek tercih edilir. Anahtar kelimelerinizi basitçe listelerseniz, uygun entegrasyon olmadan birbiri ardına arama motoru izleme tarafından tespit edilme riski ve web siteniz cezalandırılabilir.

Meta başlık ve meta açıklama
Meta başlık yazınızda yayınlanan başlıktır. Tamamen arama motorlarında görüntülenmesi maksimum 55 karakter olabilir. Etkili bir meta başlık, 3 ana anahtar kelimenizi içermeli ve kullanıcıları web sitenizi ziyaret etmeye motive etmek için işletmenizi mükemmel bir şekilde tanımlamalıdır.

Meta açıklama, meta başlığınızın altındaki yazınızda görüntülenen metindir. Bu açıklama en fazla 150 karakter içermeli ve ayrıca 3 ana anahtar kelimenizi içermelidir. Açıklama, kullanıcıları sitenizi ziyaret etmeye çekmek için işletmenizi net bir şekilde özetlemelidir.

Sayfa Dışı SEO
Backlink
Ağızdan ağıza herhangi bir işletme için en iyi reklam biçimi olabileceği iyi bilinen bir gerçektir. Geri bağlantılar tam olarak budur, ancak işinizle ilgili içerik yayınlamak için dış kaynaklara ihtiyaç duyduğundan SEO’nun en zor kısmı olarak kabul edilebilir. Web siteniz için geri bağlantıları teşvik etmenin en kolay yolu, iyi içerik oluşturmanın yanı sıra ilginç haberleri sık sık yayınlamaktır ve bu da başkalarını işletmeniz hakkında yorum / konuşma yapmaya teşvik edecektir. Geri bağlantıların güvenliğini sağlamanın bir başka etkili yöntemi, müşterinin bakış açısından ekstra bilgi olarak algılanacağı için doğrudan iş alanınıza odaklanan ilgili blogcular / web siteleriyle iletişim kurmaktır.

Sosyal medya
Sosyal medya, işletmelerin müşterileriyle etkileşimde bulunmaları ve işletmenizden gelen haberlerle ilgili güncellemeler sunmaları için en iyi kanallardan biridir. Sosyal medya, belirli hedeflere ulaşmada ve ayrıca görüntüler ve videolar gibi ilginç içerikler yayınlayarak ürün ve hizmetlerin tanıtımında çok yararlı olabilir.

Çevrimiçi dizinler
Çevrimiçi dizinler, çeşitli web sitelerinde görünür olmanızı ve müşterilerinizden incelemeler toplamanızı sağlar. İyi bir çevrimiçi dizin varlığı ve olumlu müşteri yorumları, işletmenize birçok yeni müşteri getirebilir. Bu, marka imajınızı kaçınılmaz olarak etkileyebileceği ve web sitenizden ve/veya hizmetlerinizden müşterileri caydırabileceğinden, işletmeniz hakkındaki olumsuz incelemeleri incelemek ve yanıtlamak da önemlidir.


0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir