Bizimmekan diyorki; Günlük 500 milyon insanoğlunun Instagram’ı kullandığı düşünüldüğünde, toplumsal medya pazarlaması, işinizi büyük bir kesime tanıtmanın en etkili yollarından biridir. Bir çok işletme bunu bilir, sadece fazlaca azı toplumsal medya pazarlamasını doğru şekilde kullanmakta mükemmeldir.

Toplumsal medya pazarlama kılavuzlarında sık sık orijinal olmanız ve mükemmel içerikler oluşturmanız icap ettiğini görürsünüz. Fakat bunu halletmeye çalıştığınızda, daima mükemmel sonuçlar göstermez. Pe yıllardan de yalnız bir kaç yüz aboneye haiz Feysbuk’ta pek fazlaca işletme sayfalarını sebepleri. Bu işler her şeyi doğru yapıyor olabilir – fakat bazı şeyleri fazlaca yanlış yapıyor olabilirler.

İşte sekiz ortak toplumsal medya hatalar size icap ettiğini vardır size muhteşem sonuçlar göstermek için toplumsal medya kampanyası istiyorsanız önlemek :

  1. Plansız emek harcama
  2. Kitlenizin hepimiz bulunduğunu varsaymak
  3. Takipçi satın alma
  4. Yanlış tonu seçme
  5. Alakasız hashtag’leri kullanma
  6. Yorum bölümünde sessiz kalma
  7. Negatif yorumları silme
  8. Can sıkan olmak

1. Plansız emek harcama

Toplumsal medya dünyasında ilk adımlarını atan birçok şahıs, bir toplumsal medya pazarlama stratejisini bir araya getirmek yerine yalnız bir rehber izliyor. İlk adımınız, toplumsal medya ve iş hedefleriniz söz mevzusu olduğunda olasılıklarınızı idrak etmek olmalıdır. Bu, tüm eylemlerinize rehberlik etmelidir.

Senin yapmak toplumsal pazarlama medya sonraki almaya yayınlarınızı pazara iyi mi, konuştuğunuz kim bulunduğunu bilmeden ve ne adım var ne kadar yakıt bilerek ve yolunun nereden olmadan otomobil kullanmak gibidir. Bu, tüm kampanyanızı tamamen düzleştirebilecek ve tüm çabalarınızı boşa harcayabilecek bir hatadır .

2. Kitlenizin hepimiz bulunduğunu varsaymak

Hedef kitlenizi tanımak etkili bir plan oluşturmanın ayrılmaz bir parçasıdır. Birçok işletme seyircilerini bu sadeleştirmenin gerçekliği bozmuş olduğu noktaya kadar basitleştiriyor, o vakit onu anlamaya destek oluyor.

Instagram kullanan bir çok insan 18 ila 34 yaşındadır, bu da onları Milenyum kuşağının tanımına uygun hale getirir. Millennials kimdir? Ödüllere hak kazanırlar – bu tanıma uyursanız, toplumsal medya kampanyanız için yapılır.

Bunun yerine, kitlenizi daha iyi idrak etmek için inceleyin. Tüm Binyıllarla ilgilenmiyorsunuz, markanızdan satın alan kişilerle ilgileniyorsunuz.

Bu yalnız size destek olmaz daha duyarlı hedefleme oluşturmak , bu da size tonunu ve içerik ayarlamanıza destek sunar de.

3. Takipçi satın alma

Takipçi satın almanın tüm toplumsal medya ağlarının kurallarına aykırı bulunduğunu çoğumuz biliyoruz. Sadece, iş sayfanızı vakit içinde daha azca sayıda insan takip ettiğinde, bu yasadışı etkinlik giderek daha cazip hale gelir. Sonuçta, 50 TL ile iyi mi bin takipçi kazanabilirsiniz?

Bu teklif yalnız kulağa hoş geliyor. Aslen, toplumsal medya sayfanızın başarısız olması için ödeme yapıyor olabilirsiniz. Iyi mi olabilir? Bu sebeple takipçi satın almak Feysbuk ve Instagram algoritmasına aykırıdır .

Bir gönderi yaptığınızda, hedef kitlenizin birkaç seçkin üyesinin özet akışında gösterilir. İnsanlar ne kadar fazlaca beğenir ve yorum yaparsa, algoritma bunun iyi bir gönderi bulunduğunu düşünür. Öteki abonelere göstermeye devam edecek.

Şimdi, 500 takipçiniz bulunduğunu ve 1000 tane daha almak için para ödediğinizi düşünün. Artık kitlenizin üçte ikisi binlerce aboneliğe haiz hesaplar. Yayınlarınızla ilgilenmezler ve feed’lerini denetim etmekten rahatsız olsalar bile onları sevmezler.

Bir zamanlar, Feysbuk’ta takipçi satmak için o denli fazlaca düzmece profil vardı ki, resmi reklamlar bile düzmece beğenilerle sonuçlandı. Bu bir skandala yol açtı, şu sebeple bu düzmece beğeniler işletmelere zarar veriyor ve Feysbuk 2 milyardan fazla düzmece hesabı silmek mecburiyetinde bırakıldı . Büyük sütyenleri niçin Feysbuk bunu yapmış oldu?

Bu sebeple bu düzmece hesaplar gönderilerin algoritma tarafınca yükseltilmesini engeller. Sonuçta orijinal aboneleriniz gönderilerinizin daha azını görecektir. Bu kesinlikle takipçiler için ödeme yaparken aklınızda bulundurduğunuz bir şey değildir.

Abone sayısını takip etmediğinizi, dönüşümleri izlediğinizi ihmal etmeyin . Ve takip edenleri satın almak sizi yalnızca bu hedeften alır.

4. Yanlış ton seçimi

Toplumsal medyadaki bir şahıs profilleri ile istediği her şeyi yapabilir. Sonuçta, yalnız arkadaşlarına kişisel yaşamları hakkında daha çok informasyon vermek gerekiyordu. Bir markanın Twitter yada Instagram’daki davranışı fazlaca daha sıkı bir incelemeye tabidir.

Fazlaca resmi hissettiren bir marka sesi seçin ve insanoğlu için fazlaca bunaltıcı olma riskiyle karşı karşıyasınız. Bununla beraber, daha da büyük bir toplumsal medya günahı var. Fazlaca bayağı ya da daha kötüsü, rahatsız edici olarak toplumsal medya kullanıcılarına hitap etmeye çalışmak.

Gülmece girişimleri de başarısız olabilir. Mesela bu latife, pazarlama ekibinin resimde yarı çıplak bir bayan ortaya koyduğu ve insanları satın almaya zorlamak için kafi bulunduğunu ummuş olduğu sinir bozucu reklamlardan biri olarak ortaya çıkıyor. Gülünç değil, yalnız saldırgan.

5. Alakasız hashtag’leri kullanma

Poz almak istiyorsanız hashtag kullanmanız gerekir. Markanızı trend olan bir sohbete dahil edin, binlerce şahıs hesabınızı görecektir. Bu rahat görünüyor, sadece bilincinde olmanız ihtiyaç duyulan büyük bir dezavantaj var.

Markanız binlerce şahıs tarafınca görülecektir. Bir yanlış adım atarsanız, hepimiz bunu bilir. Yayının silinmesi, web arşivi üstünden erişilebildiği için sizi tamamen kullanmaz.

Meşhur insanlara haraç ödemek, kaçınmak isteyebileceğiniz başka bir trend şeydir. Bu tür mesajlar ucuza çıkıyor. Kalbi kırık hayranlar idollerinin ölümünden faydalanmaya çalışmanızı sevmezler.

6. Yorum bölümünde sessiz kalmak

Instagram algoritmasını sizin şeklinde yapmanın en iyi yollarından biri, yayınlarınız hakkında fazlaca sayıda yorum yaparak katılım oranlarını artırmaktır. Aynı şey Feysbuk için de geçerlidir.

Yorum bırakmak yalnız algoritmaya hitap etmekle kalmaz, takipçilerinizle bağlantılar kurar. Yorumlarına yanıt verebilecek kadar ehemmiyet verdiklerini gördüklerinde markanızı daha fazlaca beğeneceklerdir.

7. Negatif yorumları silme

Muhtemelen negatif bir yorum alan, uzun ve çirkin bir konuşma icra eden ve sonrasında tüm mevzuyu silen birkaç marka gördünüz.

Bu yapabileceğiniz en doğru olmayan şey. Negatif bir yorum aldığınızda kitlenize saklanacak ve objektif olmayacak hiçbir şeyiniz olmadığını göstermelisiniz.

Yorum icra eden şahıs yanlış yaptığınızı vurgularsa, tavsiye için teşekkür edin ve geliştirin. Bir tek zehirli iseler, görmezden gelin.

8. Can sıkan olmak

Yalnızca Instagram’da, insanoğlu günde 100 milyondan fazla gönderi yayınlıyor. Tüm bu gürültünün içinde yitmek için yapabileceğiniz şey bunaltıcı olmaktır. Bir tek ürünlerinizi sergileyin ve mükemmel olduklarını açıklayın. Yaşayan fotoğrafları yayınlayın. Asla latife yapma.

Kabul edilirse, bu hatayı önlemek öbürlerinden daha zor olsa gerek. Sadece, kitle araştırmanızı yaptıysanız, orada yarı yolda olmalısınız.

Sayfanızı iyi mi daha azca bunaltıcı hale getireceğiniz mevzusunda herhangi bir fikriniz yoksa , öteki içerik oluşturuculardan esin alın yada kitlenize mesele.

Gönderi alın!

Toplumsal medya varlığı oluşturmak kolay değildir ve bu hataların yapılması zor değildir, sadece toplumsal medya kampanyanızın sonu olabilirler. Planınızı oluşturmak ve bugün gösterim göndermek için bu hataları aklınızda bulundurun !

 


0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir