Online pazarlama roket bilimi değildir. Sadece yeni giriyorsanız, SEO ve SEM gene de sizin için terimleri karıştırıyor olabilir.

Ortak probleminin cevabı “SEO ve SEM arasındaki fark nedir?” Hangi SEM tanımını tercih ettiğinize bağlıdır.

Öyleyse Bizim mekan makalesiyle başlamış olalım…

SEM nedir?

Arama motoru pazarlaması (SEM), SEO ve PPC’yi iki ana arama pazarlaması etkinliği olarak kapsayacak şekilde kullanılan bir terimdir.

Sadece, terim kimi zaman arama sonuçlarında yalnızca ücretli reklamlara atıfta bulunmak için kullanılır. Bu anlayışta, temel olarak aramadaki Tıklama başına ödeme (PPC) reklamlarının eş anlamlısı olarak kullanılır.

Bu yazıda, daha anlamsal olarak doğru bulunduğunu düşündüğümüz için ilk tanımlamaya (SEM = SEO + PPC) bağlı kalacağız.

“SEO vs. SEM” aslen “SEO vs. PPC” dir

SEO ve SEM’in karşılaştırılması, SEO SEM’in bir parçası olduğundan kesinlikle yanlış bir sorudur. Hakikaten karşıcılık yok.

Buna karşın, her iki terim çoğu zaman iki kısaltmanın benzerliğinden dolayı karşılaştırılır. Sadece insanların “SEO vs. SEM” aramasıyla bilmek istedikleri şey şu:

  • organik arama pazarlaması (SEO)
  • ücretli arama pazarlaması (PPC)

Arama motoru pazarlaması, hem SEO hem de PPC yöntemlerini ihtiva eder. Genel düşünce, SEM’in iki cephede büyümenize destek olması ve çevrimiçi varlığınızı artırmasıdır:

  • SEO ve PPC, web sitenizin arama görünürlüğünün artmasına katkıda bulunur.
  • SEO, oldukca daha uzun süreler için devamlı çaba sarf etmenizi gerektirir. Çoğu zaman ilk günden itibaren netice getirmeyen uzun vadeli bir süreçtir.
  • Öte taraftan, PPC anında netice verebilir. Ana hedef bir “kısayol” almak ve SEO ile SERP en yüksek pozisyonlara gidenlerin üstesinden gelmektir.
  • Her iki strateji de oldukca emek harcama gerektirir – SEO devam eden bir süreç olsa da belirli bir PPC kampanyası çoğu zaman bir kerelik kurulum gerektirir (+ bakım).

Bu kavramların her birinin ne içerdiğine ve genel pazarlama pratiğinde iyi mi kullanıldıklarına daha yakından bakalım.

SEO nedir?

Terim SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) hiçbir ücret ödemeden web sitenizin yada belirli bir sayfanın sıralamalarını yükseltmek için yaptığınız değişimleri ve tweaks ifade eder.

SEO yapmak, bir internet sayfasını her başlattığınızda yada güncellediğinizde birincil hedeflerden biridir şundan dolayı açıkçası, iyi bir optimizasyon olmadan, Google botları içeriğinizi muntazam bir halde bulamaz ve okuyamaz.

Bu 3 ana alandan oluşur:

  • Sayfa içi ve teknik SEO
  • İçerik oluşturma ve anahtar kelime araştırması
  • Sayfa dışı SEO ve bağlantı oluşturma

Not: SEO size parasız trafik kazandırır, sadece süre, insan kaynakları ve lüzumlu araçları koyduğunuzdan PPC kadar pahalı olabilir.

1. Sayfa ve teknik SEO

Sayfa İçi SEO, tek bir sayfada yaptığınız tüm minik değişikliklerden oluşur. Ana anahtar kelimenizi başlık etiketine ve öteki öğelere eklemekten web sitenizin okunabilirliğini ve dahili bağlantılarınızın standardını artırmaya kadar.

Ek olarak, web sitenizdeki tüm teknik ayarlara ve kullanıcı deneyiminin optimizasyonuna da atıfta bulunur, mesela:

  • sayfa hızı
  • site mimarisi
  • mobil kullanım kolaylığı
  • HTTPS kullanımı
  • vb.

2. İçerik oluşturma ve anahtar kelime araştırması

Sayfanız ne kadar iyi optimize edilmiş olursa olsun, oluşturduğunuz içeriğin kalitesi ilk ve en mühim SEO sıralama faktörüdür. Bu yüzden kaliteli içerik oluşturmak SEO stratejinizin bir parçası olarak da anlaşılabilir.

İçerik mevzularını bulmak ve içeriğinizde doğru anahtar kelimeleri kullanmak için, anahtar kelime araştırması isminde olan süreçte ustalaşmanız gerekir.

Şu anahtar kelimeleri bulma ve kullanmayı ihtiva eder:

  • popüler (yüksek arama hacmine haizdir)
  • sıralanabilir (onlar için sıralayabilirsiniz)
  • web siteniz ve içeriğinizle ilgili

3. Sayfa Dışı SEO ve bağlantı kurma

Sayfa dışı SEO, web sitenizin “haricinde” gerçekleşen her şeydir – geri bağlantılardan toplumsal medya varlığınızı iyileştirmeye ve genel itimat ve otorite kazanmaya kadar.

Organik olarak, bu sürecin en mühim kısmı bağlantı kurma – öteki web sitelerinden, tercihen daha yüksek bir otoriteye haiz olanlardan bağlantılar elde etmektir.

Bağlantı kurmanın gerçek kıymeti, yalnız sayılarının değil, aldığınız bağlantıların kalitesinde yatmaktadır. Bu bağlantı kaynaklarının performansına ve etkisine bağlı olarak marka bilinirliğini artıracak ve toplumsal takip / yer işaretlemenizi artıracaksınız.

PPC nedir?

PPC (tıklama başına ödeme), pazarlamacıların arama motoru sonuçlarına bir reklam yerleştirmesine ve yalnızca reklam tıklandığında ücretlendirilmesine olanak tanıyan bir reklamcılık modelidir.

Ana hedef, organik arama sonuçlarının üstünde görünen ücretli reklamlarla bir web sitesinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaktır.

Not: Bir reklam modeli olarak PPC birçok platformda (Feysbuk, Twitter, Pinterest, Quora, Reddit) kullanılmasına karşın , arama motoru pazarlamasından bahsederken SADECE bu yazıdaki arama motoru tıklama başına ödeme reklamlarına atıfta bulunuyoruz.

Parasız trafik getiren SEO stratejisine kıyasla, PPC ile en iyi pozlama için ödeme yapıyorsunuz. Ulaşmak istediğiniz anahtar kelimeye bağlı olarak, maliyetler 20 ABD doları / tıklama işaretinin üstüne çıkabilir ve bir kullanıcı reklamınızı her tıkladığında ödeme yaparsınız.

PPC ile nereden başlayacağınızı tam olarak bilmiyorsanız, en güvenli seçiminiz SEO’yu muntazam bir halde yapmak ve peşinden PPC’yi şu amaçlarla kullanmaktır:

  1. Yalnızca organik optimizasyonla sıralayamayacağınız, rekabet gücü yüksek anahtar kelimeler için teklif verin .
  2. Süratli ve duyarlı bir halde hedeflenmesi ihtiyaç duyulan zamana duyarlı kampanyalar yürütün .
  3. Arama ağı reklamlarınızı şirketinizin adı yada sloganıyla markalamaya odaklanarak marka bilinirliğini artırın (bilhassa yeni başlamış olan firmalar için iyi).

Son fakat minimum değil, PPC ürünlerini orada almak isteyen e-ticaret internet sayfaları için oldukca kullanışlı olabilir.

Hangisi daha iyi: SEO, PPC yada SEM?

SEO üstünden PPC kullanmanın daha iyi olduğu zamanlar vardır ve kimi zaman her ikisini de birleştirmek en iyisidir. Hadi bir bakalım:

SEO ne süre kullanılır?

Genel olarak, neticeleri görmek ve uzun solukta tutmak istiyorsanız SEO gitmek için en iyi taktiktir. İster PPC kullanın ister kullanmayın, SEO bir zorunluluktur.

Basitçe söylemek gerekirse, bir sayfanın SEO’sunu şimdi sırayla alırsanız, tertipli olarak güncellenirse 5 yıl daha iyi olabilir.

PPC ne süre kullanılır?

Sayfalarınızdan birine süratli bir halde trafik çekmek istiyorsanız, PPC tekniği bu yöntemdir. Bir etkinliğe yada hususi teklife dikkat etmeniz gerekebilir ve son tarihle sınırı olan olduğunuz için ücretli reklamlar ihtiyacınız olan trafiği elde edecektir.

Genel olarak, PPC’nin bilgilendirici anahtar kelimeler yerine işlemsel anahtar kelimeler için daha iyi olabileceğini varsaymak iyi bir karardır . Sadece web sitenizi zamanında büyütmek istiyorsanız asla tek başına PPC’ye güvenmeyin. Ek olarak, web sitenizin SEO tamamen fena ise en iyi PPC kampanyası bile muhtemelen işe yaramaz ihmal etmeyin.

SEM stratejisi

Doğal ki, tüm SEM paketini yapabilirsiniz – hem SEO hem de PPC. Onları rakip stratejiler olarak kabul etmeyin, aslen birbirlerini tamamlarlar.

SEM ile tam bir SEO çabası harcıyorsunuz, sadece zamanınızın bir kısmını ücretli reklam alanı elde etmeye ayırıyorsunuz. Tüm çevrimiçi reklamlarda olduğu benzer biçimde, bu belirli bir noktada oldukca fazla trafik getirebilir. Bununla beraber, hepsi geçicidir ve bahsetmiyorum, pahalı.

Hem SEO hem de SEM, anahtar kelime araştırmalarına büyük seviyede güvendiğinden, başlamanın en iyi yolu , arama hacmi, anahtar kelime zorluğu ve tıklama başı maliyet (TBM) benzer biçimde göstergelere dayalı olarak işletme hedefleriniz için en iyi anahtar kelimeleri bulmak için KWFinder benzer biçimde bir vasıta kullanmaktır.

SEO PPC’den yararlanabilir mi?

Arama sonuçlarındaki PPC reklamlarının organik sıralamalarınıza destek olup olamayacağını soruyorsanız, yanıt: hayır. Mevcut Google algoritmasının iyi mi çalıştığına bağlı olarak, organik sıralamalar asla PPC çabalarını dikkate almaz.

Sadece, PPC dolaylı yoldan SEO çabaları yararlanabilir:

  • PPC yaparken topladığınız herhangi bir veri ve informasyon, organik SEO kampanyalarınızı daha iyi uyarlamanıza destek olabilir. Mesela, arama yapanların gereksinimlerini karşılayabileceğinizi esasen bildiğinizden, reklamlarınız için son aşama iyi performans gösteren anahtar kelimeler hedeflemeniz daha kolay olacaktır.
  • Alternatif olarak, PPC çabalarınızı organik olarak sıralamak için haftalarca emek harcama yapmadan ilkin birkaç anahtar kelimeyi kontrol etmek için kullanabilirsiniz. Bunu yapmak için Google’ın Arama Ağı’nda minik, hedefli reklam kampanyaları yayınlayın. Görüntülü reklamlar, bir kişinin arama amacını idrak etmek için kullanamayacağınız için burada hakikaten destek olmaz.

Temel çıkarımlar

SEO ve SEM benzer görünse de, bu iki pazarlama sloganı asla karıştırılmamalıdır.

İşte bu yayından bazı mühim çıkarımlar:

  • SEM = SEO + PPC, SEO arama motoru pazarlamasının bir parçası olduğundan SEO ve SEM karşılaştırması doğru değil
  • Kullanıcılar çoğu zaman arama motorlarında yalnızca PPC reklamcılığını tanımlamak için SEM terimini kullanır
  • SEO ve PPC arasındaki temel fark, birincisinin uzun vadeli bir strateji olması ve ikincisinin çoğu zaman kısa neticelerle kısa, süre sınırı olan reklam kampanyalarından oluşmasıdır
  • SEO tüm internet sayfaları için bir zorunluluktur, sadece reklam harcamaları için sınırı olan bir bütçeniz var ise PPC sizin için bir seçenek olmayabilir
  • Sektörünüz yada iş türünüz yalnızca SEO için uygun olmayabilir. PPC, rekabet gücü yüksek, zamana duyarlı anahtar kelimelerden trafik getirmek yada marka bilinirliğini çoğaltmak için harikadır.

Nerede bulunduğunuzu daha iyi görmek için, pazarlama ve iş hedeflerinize gore geliştirmeniz ihtiyaç duyulan şeylerin bir listesini oluşturarak başlayın.

Mesela, daha çok satış oluşturmak istiyorsanız, tek seferlik 5 ABD doları tutarındaki satın alma işlemi için 10 ABD doları / tıklama ödemek kesinlikle iyi bir hareket değildir. Şirketinizin büyüklüğünü yada yılların deneyimini oldukca fazla düşünmeyin. Mühim olan:

  • potansiyel müşterilerinizin zamanlarını nerede geçirdiği
  • gereksinimleri ne
  • ne arıyorlar

Bir dahaki sefere kadar, arama motoru netice sayfasındaki varlığınızı optimize etmek için yeni şekilleri kontrol etmeye açık olun, sadece devamlı YG’sine gore karar vermeyi ihmal etmeyin.


0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir