Metin Yazarlığı, bir kitlenin harekete geçmesini sağlamak için kullanılan bir yazı türüdür, yalnız herhangi bir metin yazarının bilmiş olduğu benzer halde, bunu başarmak o denli da kolay değildir. Bir okuyucunun harekete geçip geçmeyeceğini etkileyen bir ekip unsur olduğundan, tüm üslerinizi kapsamanıza destek olacak fazlaca sayıda metin yazarlığı formülü vardır. Peki hangisini kullanmalısın?

Değişik formüller, değişik hedefler, içerik türleri ve yazma stilleri için çalışır. Sizin için en iyisini seçmenize destek olmak için direkt uzmanlara gittim. Kullandıkları beş metin yazarlığı formülünü, niçin çalıştıklarını ve her birinin örneklerini almak için okumaya devam edin.

İyi bir metin yazarlığı formülü icra eden nedir?

Özgür yazar metin yazarı bizimmekan‘a gore, en iyi metin yazarlığı formüllerinin birkaç ortak noktası var: Hatırlaması ve ustalaşması kolay, yeni ve deneyimli metin yazarlarının da etkili kopya üretmelerine destek olabilirler ve hem de başarı göstermiş parça kayıtlarına sahiptirler. bazı vakalar, onlarca senelik başarı göstermiş geçmiş kayıtları.

İşte burada en yaygın metin yazarlığı formüllerinden bazılarına ve niçin bu biçim şeyleri göz önünde bulundurmanız gerektiğine bir göz atın.

Metin Yazarlığı Formülü # 1: 4C’ler

Gore 4Cs formül, zorlayıcı copywriting  , açık, kısa, zorlayıcı ve güvenilir: dört özelliklere haizdir. Bunu parçalayalım.

Açık: Kopyanız tamamımız tarafınca anlaşılmalıdır. Bly’nin söylediği benzer halde, küçük kelimeler, kısa cümleler, başlıklar ve madde işaretleri kullanarak yazınızı daha net hale getirebilirsiniz, yalnız gerçek netlik kitlenizi ve hedeflerinizi anlamakla adım atar . 

Kısa: Bu, mümkün olan minimum kelime ile data aktarımıdır.

Zorlayıcı: Kopyalama, kitlenizin hakikaten okuyabileceği kadar acayip olmalıdır. Anahtar? Okuyucuya ve onların gereksinimlerine, problemlerine ve arzularına odaklanmak.

Güvenilir: Son olarak, kopyanızın güvenilir olması gerekir. Teknik incelemeler, düşünce liderliği yazıları ve satın alan referansları yayınlayın. Bu içerik türleri gene de önemli marka mesajlarını iletirken okuyucu şüpheciliğini de aşabilir.

Metin yazarlığı formül # 2: Sorun, ajitasyon, çözüm (PAS)

Özgeçmiş tavsiye siteleri Zety ve ResumeLab’ın içerik yazarı Maciej Duszynski’ye gore, bu, yazarın okuyucunun yaşamış olduğu bir problemi tanımış olduğu, problemi çözmek için duygusal bir dil kullandığı ve sonrasında bir çözüm sunmuş olduğu bir “eski okul” metin yazarlığı formülüdür .

“Doğru kullanıldığında sorun, ajitasyon, çözüm metin yazarlığı formülü okuyucunun dikkatini çeker,” diyor Zety’den başka bir yazar Michael Tomaszewski. 

“Çözümün ne işe yaradığını öğrenmek için ölecekler ve sonucunda bunu sunduğunuzda – ve net, özlü, çekici ve güvenilir bir harekete geçirici bildiri atıyorsunuz – güvence ederim, görkemli kalitede potansiyel müşteriler üretmiş olacaksınız” ekledi.

Aslına bakarsak, Fransızca Birlikte Fransızca kursu kurucusu ve kendi kendine emek verme olan Benjamin Houy, PAS’ın en sevilmiş olduğu metin yazarlığı formülü bulunduğunu söylemiş oldu zira çömez metin yazarlarının bile kullanımı kolay ve “ potansiyel müşterilerin sorunlarını hızla güçlü kopyaya dönüştürme kabiliyetine haiz ”.

“Fikir, potansiyel müşterilerin karşılaşmış olduğu kilit sorunlara odaklanmak, canlı örneklerle anlatmak, bunun hakkında birazcık daha konuşmak ve nihayet bir çözüm sunmak.”

Aşağıdaki French Together haber bülteni e-postası bu metin yazarlığı formülünü kullanıyor ve Fransızca kursu için yüz binlerce dolar gelir elde etmenize destek oldu.

Dikkat çekilmesi gereksinim duyulan bir nokta: E-posta doğrulama şirketi ZeroBounce’ın PR yöneticisi Corina Leslie, e-postalarda ve toplumsal medyada PAS formülünü kullanırken ve netice vermeye devam ederken, gene de şüpheli “pazarlamacılar içinde birazcık fazla popüler hale geldiğinden, insanların buna tepki gösterme olasılığı daha düşük. ” 

Metin yazarlığı formül # 3

Alternatif olarak Leslie, PAS’taki negatif olandan ziyade pozitif, talep uyandıran bir notla başlamış olan Bridge After Bridge formülünü önerdi. 

“Okuyucuyu fotoğraf cennetine ve yardımınızla oraya iyi mi ulaşacağınıza davet ediyor” dedi. 

Bridge’den Sonrasında Köprüsü’nü kullanabilmek için Leslie, izleyicinin gereksinimlerini ve isteklerini bilmeniz ve bunu ilk satırda anlatmanız gerektirme ettiğini söylemiş oldu. Arkasından, diğeri tüketicilerin bu ideal duruma iyi mi ulaştığını ve okuyucunun da oraya iyi mi ulaşabileceğini göstermek için örnekler kullanırsınız.

“Somut yararları listeleyerek talebinizi destekleyin” diye ekledi. “Son olarak, güçlü ve karşı konulmaz bir eylem çağrısı ile bitirmiş olun.”

Bridge After Bridge formülünü kullanan aşağıdaki e-posta, Leslie’nin “gelmiş geçmiş en iyi performans gösteren e-postaları” olarak tanımladığı şeydir:

Webdev platformu Solodev’in içerik pazarlama müdürü Shelby Rogers, Bridge After Bridge’in çalıştığını kabul etti, zira yazar ve okuyucu içinde bir bağlantı kuruyor ve bu da kopyanın geri kalanı için kapıya ayak oluyor.

“Bu bağlantıyı kurduktan sonrasında… okuyuculara neyin çekici geleceğine dair bir çözüm gösteriyorsunuz. Köprüyü, çözümünüzün A noktasından B noktasına iyi mi götürdüğünü göstererek geçirin ”dedi. “Satın alan yazınızı içerik yazmadan ilkin yaptıysanız, Ilkin bölümünüz ilgili bir acıyla kitlenizin dikkatini çekecektir.”

Rogers, Solodev’in CMS karşılaştırma kılavuzu e-kitaplarında sohbet kullandığını söylemiş oldu, zira potansiyel müşterilerden ve yeni müşterilerden duydukları en tutarlı şikayetlerden biri CMS manzarasının karmaşık ve kafa karıştırıcı olmasıdır.

Rogers , “Sonrasında bir çözüm önerdik – karşılaştırma mağazası için daha kolay bir yol” ve sonunu bu karşılaştırmalar için bir köprü göstermek için kullandık . “E-kitap indirmeleri için açılış sayfalarımızdaki formüle de paralel olduk ve bununla başarı elde ettik. Karşılaştırma kılavuzlarımız, web sitemizde en fazlaca indirilen e-kitap teklifleri olmaya devam ediyor. ”

Metin yazarlığı formülü # 4: Dikkat, ilgi, talep, eylem (AIDA)

Bly söylemiş oldu AIDA -Dikkat, Faiz, Desire ve en eski metin yazarlığı formüllerden biri Aksiyon-olduğunu. Yukarıdaki formüller benzer halde, yazarı da: ikna edici yazı ile okuyucunun dikkatini çekmek ; ilgili ürün yada hizmete okuyucunun ilgisini çekmek ; bu okuyucunun ürünü yada hizmeti istemesini sağlamak ; ve sonunda okuyucuyu harekete geçmeye çağır .

Bly onu en sevilmiş olduğu formüllerden biri olarak adlandırdı ve on senelerdir kullandığını söylemiş oldu.

Bu metin yazarlığı formülünün iyi bir örneğini arıyorsanız , tüketicileri ürün ekosistemine katılmaya ve varlıklarını genişletmeye teşvik etmek için web sayfasında AIDA kullanan teknoloji devi Apple’dan başka bir yere bakmayın.

Metin Yazarlığı Formülü # 5: Öykü Anlatma

Küçük bir ihtimal se başına daha azca resmi formülü ederken Lou Hoffman, PR şirketi The Hoffman Ajansı CEO’su bu benzer halde onların mevzularında gazeteciler tarafınca istihdam bir araçtır, zira onun oy anekdot yönelik bulunduğunu söylerken;

Dijital ajans Linchpin Media’nın danışmanı Billy Bross, formüllere potansiyel bir alternatif olarak “varsayılan olarak hikayeler” söylediği şeyi de önerdi. Sıralamasında haftada beş kez “yoğun öykü tabanlı” e-postalar kullanıyor.

“Birçok insan metin yazarlığında öykülerin gücüne dudak parası ödüyor , yalnız fazlaca azı bu biçim şeyleri kullanıyor. Bu daha sonradan sonradan meydana getirilen bir düşüncedir, “Ah, sonrasında bir hikayeye serpeceğim,” dedi Bross. “Kendi kendime, ‘Hikayeler fazlaca iyi çalışıyorsa, niçin bu biçim şeyleri varsayılan olarak kullanmıyorsun? Ve sonrasında onları yalnız bunun için iyi bir niçin var ise kaldırın. ”

SEO Blog Yazarı Rob Powell Biz Blog’dan Rob Powell da öykü anlatımını destekledi; bu hikayelerin karakter, çatışma ve çözüm içermesi koşuluyla. 

“Yüzlerce senedir birbirimize hikayeler anlatıyoruz. Bu evrimimizin bir parçası. İşte bu yüzden öykü anlatımı bir metin yazarlığı tekniği kadar etkili ”dedi. “Bir açılış sayfasında kullandığınız kopyada, karakter müşteriniz olabilir. Çatışma, karşılaşmış olduğu sorun olacaktır. Ve çözünürlük sizin ürününüz olur. “

Yalnız bizimmekan, öykü anlatımının şirket yada ürünü satan kişi hakkında olabileceğini de sözlerine ekledi.  

“Bu senaryoda karakter sizsiniz, çatışma yaşadığınız savaşım ve hayal kırıklığı yılları. Ve çözünürlük, sizin için her şeyi tıkladığında an … Bu, birçok satışta ve sayfalarda gördüğünüz bir formüldür. Bu, kendinizi müşterinizin problemlerine çözüm olarak konumlandırmanın fazlaca etkili bir yoludur. ”

Bizimmekan bu stratejiyi chat benzer halde markaların kullanımında görebileceğinizi belirtti. Kurucu sohbet biyografisi, “ 2006’da Arjantin’de seyahat ederken Blake, ayakkabısız büyüyen evlatların karşılaşmış olduğu zorluklara tanık oldu. Soruna çözümü kolay fakat devrim niteliğindeydi: sürdürülebilir ve bağışlara bağımlı olmayan kâr amaçlı bir iş yaratmak. Blake’in vizyonu kısa sürede Toms için güçlü bir temel elde eden kolay iş fikrine dönüştü. ”

Çevrimiçi Infographic yapımcısı bizim mekan’ın içerik yazarı hakan çavuş, ürününüzü hikayelerde satmak için snark’ı kucaklayarak bunu bir adım daha ileri taşıdığını söylemiş oldu.

Örnek olarak, toplumsal olarak yazdığım bir makaleyi paylaşırken şöyleki derdim: ‘Teknolojideki hanımefendiler bir çok vakit liderlik pozisyonlarını işgal etmezler. Fakat Venngage’de bu şekilde yapıyorlar ” dedi. “Açıkçası bu her işletme için işe yaramıyor, yalnız marka için ton doğru ise süper etkili olabilir.”

İhtiyacınız olduğunda bu metin yazarlığı formüllerine yaslanın

Metin yazarlarının daima formüle ihtiyacı olmayabilir, yalnız repertuarınızı genişletmek daima iyidir . Bu formüller bilhassa stillerini geliştirmek yada hatta doğrulamak isteyen yeni yazarlar için yararlı olabilir.

“Edinim ile, kopyanızın organik bir halde aktığını ve yalnız (yada bir oldukca) gerçek formüllerle uyumlu bulunduğunu farkına varacaksınız, zira yalnız okuyucuların yararına odaklanıyorsunuz” dedi. “Bu, formüllerin, kısaltmaların ve diğeri püf noktalarının işe yaramaz olduğu anlamına gelmez.” 

Bu metin yazarlığı formülleri, metin yazarlığını süratli bir halde başlatmaya da destek sunar . Ansızın reklam yazmakla görevlendirilseniz yada sayfada kelimeler bulmakta zorlanıyor olsanız da, bu formülleri süratli bir halde çoğaltmaya çalışın.

 


0 yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir